Thursday 14 June 2012

Part 2:- Kisah cinta si budak kampung : cinta jelingan maut


Part 2:- Kisah cinta si budak kampung : cinta jelingan maut


Keputusan yang saya ambil sebenarnya belum cukup mengubah keadaan..kerana saya putuskan untuk terus diam-diam..tapi mata ini terus berjaga-jaga...muka pandang ke arah lain..tapi mata ini mungkin terjuling...

kerana mata ini menjeling melihat si dia...gabungan jelingan mata dan hati yang berdentum-dentum...memang sangat menyeksakan..mulut pula terus membisu..kenapalah mereka semua ini tidak 'sporting'?...

Si dia..kenapalah bukan kau yang tegur saya lebih dahulu?...andai kau cakap 1 perkataan..saya akan balas 10 perkataan..atau lebih lagi...jika kau tanya apa itu bintang...saya akan jawab bintang,jenis-jenis bintang,nama-nama bintang dan termasuk lah alam semesta ini....Tanyalah saya?...cepat!

Sebenarnya mahu juga saya bertanya seperti itu kepada dia...tapi adakah dia melayan..nanti sia-sia saya dipanggil orang gila...kerana bertanyakan tentang bintang di siang hari..apalah.

Penat sudah mata ini hanya menjeling dari tadi...jelingan 90 darjah tanpa henti..mulut pula belum terbuka-buka seperti di gam..gam cap gajah...

kalaulah berani seperti jantan sejati...saya akan minta alamat facebooknya...atau nombor telefonnya..bolehlah berbual-bual di alam maya...barulah berkenalan lebih lanjut lagi...mana tahu tuah ayam ada di kaki..tuah manusia siapa tahu..kan.

Ini tidak...satu tindakan pun tidak mampu...hanya menjeling dan termenung...siram pakai susu getah baru tahu..eh!jangan..bagus dijual.

Si dia masih disana..seakan menunggu sesuatu...tunggu kekasih kah?..tolonglah bukan...harap-harap dia masih 'single' seperti saya..sebab saya lah kekasih kau terawal dan selamanya....saya sanggup berikan bintang dan bulan...tapi jangan saja minta duit..saya tiada duit...hanya cukup tambang pick up saja.

Apakah dia menunggu untuk ditegur?..saya mohon bantuan dengan kau..ya! kamu...tak susah..tolong sampaikan salam perkenalan saya kepada dia...atas nama saya ok..saya ada sebiji gula-gula untuk kau..eh! tak apa lah...tolong pun tak boleh kah?..

Banyak sudah strategik yang saya rancang untuk mengenalinya...tapi masalahnya tiada jabatan pelaksana..jabatan pemikir sudah selesaikan tugasnya...sekarang terpulang kepada kau..ya! saya.Sesungguhnya inilah masalah besar..tiada tindakan maka tiadalah kejayaan..nah! tahu pun..jadi bila lagi kalau bukan sekarang..ini kali lah...eh!..

Mata saya sudah penat..perlukah menyerah kalah sekarang?....atau bertindak saja..apa jadi,jadilah..kalau tak jadi cuba lagi..

Baiklah!..akhirnya saya berdiri untuk bertindak...mahu menegurnya dengan cara jantan sebenar..tapi malang sekali..dia berdiri dan terus berjalan ..tanpa kata,tanpa senyum dan tanpa apa-apa untuk saya...belum sempat saya membuka kata,dia berlalu tanpa pesan...

Apakah dia takut dengan saya?..jangan takut..saya adalah jejaka normal..tiba-tiba saya dapat idea 'last minute'......

"hello dompet kau terjatuh".......apakah 'respon' nya?..kita jumpa lagi.

............................Bersambung.....





Terung Sayur Serbaguna Tapi Awas!!!
Pisang Pelik 7 Jantung
Pokok Belunu Ada Penunggu???
Kenangan Terindah Saya,Rotan Dan Kasut
Kisah Air Dan Manusia
Awas!! Jangan Baca.
Part 1Kisah Cinta Si Budak Kampung : Cinta Jelingan Maut





No comments:

Post a Comment